Wednesday 8 May 2013

Cara Tingkatkan Traffic Blog Dengan Komen/cara membuat backlink


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua.

Okey semua, kali ni saya nak share  cara nak tingkatkan traffic blog korang dengan komen dan backlinks. Caranya ialah dengan meletakkan backlink bersama-sama komen korang. Teknik ni mungkin ramai yang dah tahu dan kepada yang belum tahu, pelajari dan praktikkan teknik ini setiap kali korang komen ye.

Dengan meninggalkan backlink setiap kali korang komen, Ini akan memudahkan blogger lain untuk datang ke blog korang dan seterusnya dapat  meningkat traffic ke blog korang. Sambil korang komen, sambil dapat  tambah traffic, memang cara mudah dan terbaik kan. Macam pepatah melayu kata la "Sambil Menyelam Minum Air"...hehe

Untuk meletakkan backlink ni, korang kena copy kod html kat bawah tue. Korang save la kat mana-mana, macam Jamal save dalam notepad je.

<a href="LINK BLOG/POST KORANG">NAMA LINK KORANG</a>

Lepas tue, korang gantikan Link Blog/Post Korang tue dengan link blog ataupun link post korang. Lepas tu korang gantikan jugak Nama Link Korang tue dengan Nama Blog ataupun Nama Post korang ye. Akhirnya nanti korang akan dapat complete code macam kat bawah nie.

<a href="http://diary-of-jamal.blogspot.com/">Diary Of Jamal</a>

Contoh code kat atas tue untuk letak Backlink blog korang. Dan contoh code kat bawah nie pulak untuk buat Backlink ke post korang. Dan sample komen dan backlink yang dah jadi pun ade kat bawah tue.

<a href="http://diary-of-jamal.blogspot.com/2011/04/buat-duit-dengan-blog-siri-2.html">7 Cara Buat Duit Dengan Blog</a>


Korang boleh buat demo backlink ni kat dalam kotak komen korang sendiri dulu ye. Tapi saya nak ingatkan satu bende penting nie, tolong jangan sesekali spam dalam komen blog-blog lain dengan Backlink nie. Kalau korang nak tinggalkan Backlink tue, korang komen la sikit pasal post kat blog tue, contohnye ckp la Thanks for Sharing ke, pastue letak la Backlink nie kat bawah komen korang tadi. Dengan copy je code nie dan paste kat kotak komen tue. Senang kan

sumber;-sini
"Sharing Is Caring"

1 comment:

Blogroll